zondag 24 februari 2019

D.Nezáme...

Het huiswerkthema van het ZLM Forum,
voor de maand februari was "rozen", "rood"of "liefde".

Met als technisch onderdeel, een 3 delige cup.
Daar is dus deze D.Neznáme uit voort gekomen.


D.Neznáme betekent "Duo Onbekend" in het Slowaaks.

Het "piraten duo" Duo Onbekend ,
had een liedje "Rode rozen op witte zijde"

Nu ben ik totaal geen fan van  die zgn "piratenmuziek" van toen,
maar mijn moeder was dat des te meer. 
Hoorde het in de 70-er jaren constant,
zij had dit soort muziek op een bandrecorder band staan...

Dit liedje schoot gelijk  door mijn hoofd,
 toen ik een witte ondergrond onder het rozenkant deed.

Dus, een liedje over liefde, rode lycra, een kantje met rozen
 en een 3-delige cup, missie geslaagd zou ik zo zeggen....

Duo Onbekend was een zangduo uit Breda.
Dit duo volgde Duo X op, 
wat toen gevormd werd door Pierre Kartner en Annie de Reuver.
Annie de Reuver stopte op een gegeven moment en zij werd
vervangen door Rikki Verkooyen.

Toen ook Pierre Kartner er mee stopte, 
werd zijn plaats weer ingenomen door Jack Tempelaars uit Oosterhout.

Hun single "rode rozen op witte zijde" 
kwam op 15 april 1972 zelfs de top 40 binnen.
Deze stond daar 3 weken, maar haalde  het niet hoger dan de 32- ste plaats.

Jan Tempelaars overleed niet veel later aan een hartstilstand
tijdens een optreden in Kaatsheuvel,
en hij werd weer opgevolgd door Jack Bruins.
******

Het patroon wat ik voor deze bh gebruikt heb
 is weer de BHST2 model 2 van Merckwaerdigh.

Heb dit patroon ook gebruikt voor :
Sakura in 2014 (KLIK )
Camellia  (KLIK)
Lydia ( KLIK)

Dus deze bh leverde niet echt problemen op,
het is gewoon een lekker stevig model, door het brede rompdeel.
















2 opmerkingen:

  1. Prachtige Marian, ga er ook nog een slip bijmaken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marian,
    Zo daar zit ik dan, na een kop thee bij thuiskomst van een supersnelle rit op en neer naar Atlanta.
    Had een adres gevonden van een èchte ouderwetse 'cobbler' oftewel, schoenmaker.
    Heel blij en nu na ruim een jaar zoeken en dubben, mijn mooie Chanel laars afgegeven om de ene knoop (met splitpen van onderen!) weer op de zijkant te laten zetten in het rijtje. Hij gaat er de binnenvoering (leer) voor los halen. Jij en ik weten zo'n kwaliteits job te waarderen.
    Over een twee weken zal het klaar zijn. Ook nieuwe korte laarsjes daargelaten om er veiligheid zooltjes (zo noem ik ze, omdat ik veel te vlug loop...) en nog een oude Pierro Erbacci tas van Florence, Italië die ik in de jaren 70 op de Bohamij kocht... Erg mooi en pracht kwaliteit. Het hengsel wordt gelijmd en opnieuw doorgestikt. Zal als nieuw zijn... Op 24 maart komt er een blogpost waarin je hem kunt zien.
    Ben druk met vooruit schrijven en vooral om voor Pieter zijn pionier werk vast te leggen!
    Zo, nu naar jou pràchtige setje hier. Genoot van de muziek, niet dat het zó geweldig was maar het bracht herinneringen terug van menige bruiloft waar het in die tijd gespeeld werd. Triest van die zanger...
    Je weet dat ik van rozen en engelen houd, dus dit sprak me heel erg aan!
    De 3-delige cup is voor een gegarandeerd perfecte pasvorm, zo niet de bèste pasvorm.
    Het is weer een pracht boutique model geworden waar je best apetrots op mag zijn!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen