woensdag 23 januari 2019

DellaNeve...

Mijn eerste lingerie setje van 2019.
Dit heeft de mooie naam "DellaNeve" gekregen.

De "stok achter de deur" is de huiswerkgroep van het lingerie forum.
Thema voor de maand januari was "Snow White". 


Dit thema hadden we in 2010  al eens meer gehad,
en ik heb toen dit  gemaakt La Sylfide  
Deze keer wat simpeler gehouden :) 

Weer een vertrouwd modelletje gemaakt.
De mix 30 van Merkwaerdigh, ook voor de slip.

Alleen heb ik bij de slip aan de achterkant geen kant gedaan,
Omdat dit kant wat ik gebruikt heb niet rekt. 

 De cups zijn gevoerd met tule, off-white,
wat het spierwitte er achter het kant wel wat af haalt.


Maar ik had geen zuiver witte tule, 
en aangezien ik mijn voorraad eerst eens op wil maken,
( ik moet wel ouder dan 100 worden )
heb ik er voor gekozen om het "voor lief te nemen"

Mijn goede voornemen voor 2019 is dus,
"geen lingerie materialen meer kopen"
eerst opmaken wat er ligt. 

Mijn vertaling van het thema "Snow White" 
is deze keer dus "La Madonna Della Neve".

Onze-Lieve-Vrouw van de Sneeuw,
Daarom ook de 2 witte Madonna beeldjes 
uit mijn verzameling Madonna beeldjes 
( tja, wat verzamel ik nu niet)

Elk jaar wordt op 5 augustus in Italië , met name in Rome,
in de kerk van Santa Maria Maggiore die op de Esquiline heuvel staat, 
het feest van "Maria van de sneeuw" gevierd.


Volgens een legende uit  het jaar 352,
had een patriciër, die de eigenaar was van de Equilijn heuvel,
een droom waarin Maria verscheen.

Zij zou  hem opgedragen hebben om een kerk te laten bouwen,
op de plaats waar de volgende dag sneeuw zou vallen. 
Ook de toenmalige Paus Liberius zou deze zelfde droom gehad hebben.


De volgende dag, terwijl het verschroeiend heet was in Rome, 
ging het gerucht dat er op de Equilijn  sneeuw gevallen was. 
Dus de patriciër en de Paus gingen naar de heuvel,
en daar zagen ze het mirakel.

Vers gevallen sneeuw, zo gevallen, dat het een figuur vormde 
van een grondplan van een kerk. 
Paus Liberius heeft toen besloten om daar een Basiliek te laten bouwen. 

Maar deze legende is zo ongeloofwaardig, 
en wordt door geen enkel document ondersteund,
dat paus Benedictus XIV dit wilde laten verwijderen uit het brevier. 
( Ook is er nog een andere legende over de Madonna van de Sneeuw)

Maar dat neemt niet weg, 
dat elk jaar op 5 augustus  in de straten van Rome, 
maar ook op vele andere plaatsen in Rome,
en ook in de imposante Basiliek, de sneeuwbui nagebootst wordt. 

Alleen zijn het nu witte bloemblaadjes of confetti 
die als sneeuw  naar beneden neerdwarrelen.




















2 opmerkingen:

  1. Mooie set geworden en weer een leuk verhaal erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marian,
    Dat is een heel mooi setje 'Della Neve' en ook je mooie Madonnabeeldjes erbij met de prachtige geschiedenis zijn mooi.
    Tja, in die tijd had men ook helemaal niks om vast te kunnen leggen, geen foto's of selfies zoals tegenwoordig bijna ziekelijk wordt gebruikt en enkel ter zelfverheerlijking of ego aaien.
    Zeker niet erg om geen witte tulle te hebben gebruikt, het maakt het nog zachter want wit kan soms 'hard' lijken.
    Kunst stuk en tja, je voornemen... eerst alles opmaken, hopelijk gaat dat lukken. Knáp vind ik het maar atlijd!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen