woensdag 26 april 2017

Mini zwembroekjes...

Op de Fb pagina was voor de maand april de 'huiswerk opdracht"
"Badkleding.."

En laat mij nu helemaal anti badkleding zijn..
Ik kan niet zwemmen en houd niet van de zee of zonnen..
En ik had ook helemaal geen zin om badkleding te maken.

Maar, 3 dagen geleden bedacht ik me ineens dat de kleinzoon
misschien nog wel een zwembroekje kon gebruiken...
gaan vragen, en ja hij wilde wel een oranje ( is zijn lievelingskleur)
net zijn oude zwembroekje, want dat was te klein geworden.

Probleem opgelost, kan ik toch in de huiswerkgroep blijven...:)

Zelf een patroontje getekend  naar voorbeeld van zijn oude broekje,
en dit was nog goed in de breedte maar veel te kort in de lengte,
dus de aanpassingen gedaan..

Heb gelijk ook nog maar een blauwe gemaakt.
De oranje is alleen aan de voorkant tussen de naden gevoerd,
dit was bij het 'voorbeeld' ook zo.


Maar het blauwe heb ik gewoon helemaal gevoerd,
want de lycra was wat dunner dan de oranje,
en een 3 jarige peuter en straks een 4 jarige kleuter,
hoeft ook geen doorschijnend broekje aan.


En toen ik toch bezig was,
gelijk maar geprobeerd om een onderbroekje na te maken.
en dit is ook goed gelukt...

Hij was er blij mee,
zijn favoriete vervoermiddelen staan er op.






4 opmerkingen:

  1. Wat grappig om te lezen, dat je de opdracht eigenlijk niet aan jou besteed was. Op deze manier ben je toch out of the box gekomen, hartstikke leuke zwembroeken en boertje heb je voor je kleinzoon gemaakt.
    We zullen misschien de volgende keer weer een opdracht bedenken die je misschien meer aan zal spreken.....wordt vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke zwembroekjes zijn het geworden.
    Leuk dat je nu toch in de groep kan blijven.
    Hij zal met het broekje ook wel erg blij zijn, straks wil ie geen anderen meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke zwembroekjes. Handig zo'n groep waarin je gestimuleerd wordt om out of the box te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zwembroekjes en boxers voor je kleinzoon te kunnen maken!
    Ben bang dat je je dat voolopig zult moeten blijven doen haha.

    BeantwoordenVerwijderen