vrijdag 24 maart 2017

"Gem" ....

Mijn huiswerk voor de FB keukentafel thema  is ook klaar..

Opdracht was deze maand:
Maak iets met voor minimaal 50% mesh.

Nu vind ik mesh een heel mooi en fijn materiaal,
dus vond het een fijne opdracht.

Alleen was de motivatie ver te zoeken deze maand..

Een jaar geleden heb ik een mesh bh gemaakt,
waar nog geen slip bij zat...

Dus een mesh project was zo gevonden
en dan ook nog eentje waar niet al te veel tijd in gestoken hoefde te worden...
Té gemakkelijk moest het ook weer niet zijn,
dus een slip gemaakt uit mijn allereerste cursusmap.
Eentje die ik nog nooit gemaakt had.
Wel wat in de hoogte aangepast.

Hij moest wel bij de bh passen,
dus daarom kon ik niet werken met een ander materiaal
zoals lycra of kant erbij..

Dus dit setje is voor 99% mesh
(rest is elastiek en sluiting)

In eerste instantie had ik de achterkant ook zoals de voorkant..
een beetje een string zeg maar.

Maar na de eerste pasbeurt werd dat gelijk aan de kant gegooid,
en een nieuwe geknipt met een 'gewoon' achterpand..
Zit voor mij toch echt wel veel fijner/beter/ vertrouwder...

'

Zo samen met de bh, toch wel een geslaagd setje geworden.
De slip dankt zijn naam aan de 'edelstenen' ( "gem" is edelsteen)
die ik pas bij het opruimen weer eens vond..
Daar liep ik in de 80-er jaren mee rond..

Had ( en heb nog ) toen ook het boek
"Verborgen krachten der edelstenen"
van Mellie Uyldert...

Zij was een Nederlandse astrologe en alternatief genezeres.
Is op 101 jarige leeftijd overleden in 2009
Zag daarnet op internet, dat ze intussen afgeschilderd wordt als
toverkol  en oplichtster...

Oeps...dus die edelstenen hadden geen nut?
Ach, baat het niet dan schaad het niet
zullen we maar zeggen.
En ik zou er gewoon weer mee rond lopen,
als ik er weer behoefte aan zou hebben..

Rozenkwarts, tijgeroog, magnetiet, toermalijn, bergkristal etc..
Ze zijn het waard om je eens in te verdiepen,
al is het alleen maar omdat ze zo mooi zijn...







5 opmerkingen:

  1. Beste Marian,
    Nou zeg, ik zou het eerste probeersel ook aan de kant gegooid hebben... Zit mij ook niet lekker en dat is meer het gevoel denk ik.
    Maar het eindresultaat mag er zoals gewoonlijk weer zijn zeg.
    Ja, edelstenen vind ik erg interessant, qua regio en qua schoonheid maar ik hecht geen waarde aan het dragen of bij je hebben van een bepaalde steen. Ben té nuchter voor zoiets.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer echt een Marian!

    Een elegante slip met een verrassende belijning.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bekend en mooi stofje! Prachtige belijning van voorpand! Die pin ik ter inspiratie! Een gewoon achterpand zit comfortabeler dat ben ik geheel met je eens

    BeantwoordenVerwijderen