zaterdag 2 juli 2016

Panthera....


Bij de "namaak slip" van de vorige post,
ook een bh gemaakt, zodat het weer een compleet setje is.
De slip was te leuk om dit niet te doen.

De naam van het setje is geworden..
Panthera.



Het is jullie misschien ook al opgevallen,
dat mijn nieuwe setjes tegenwoordig doosjes krijgen...
Dat is veel netter om ze in de la of kast te doen.

Dit 'stapelt' beter, en dat is wel nodig als je zoveel setjes hebt..
Op de buitenkant plak ik een fotootje, 
zodat ik snel kan zien waar wat in zit....


De slip mag deze keer in het doosje blijven,
want die is vorige keer al voorbij gekomen.

De bh is weer de Beverley 0.1 net als deze..KLIK 

Kwam weer op dit type fragiele bh uit zonder padding,
omdat anders het patroon van de panter print veel te donker werd t.o.v. de slip.
En eigenlijk bevalt me dit type bh ook wel.

Rompdeel wilde ik eerst ook van de panterprint doen,
maar daar ben ik vanaf gestapt, omdat dit veel te 'druk' was.

Heb er echt een paar dagen naar gekeken op de pop, 
 of ik er niet aan kon wennen,
maar nee... een lycra rompdeel vond ik het mooist.



De naam Panthera is natuurlijk niet erg origineel..
Maar wel toepasselijk.


Kwam er door dit setje wel achter 
dat Panthera ook een organisatie is die de 38 soorten 
wilde katten die er zijn beschermd.. KLIK


Panthera is ook de algemene benaming voor alle
panterkatten of brulkatten.

Die panthera zijn de enige katten die in staat zijn om te brullen,
door de vervorming van een bot in hun bek...


De Panthera Pardus, is het luipaard in Afrika..

Dezelfde Panthera Pardus, heet in Azië panter...
Hetzelfde dier wat op 2 continenten anders genoemd wordt..

Dit is de meest algemene grote kat, die zich gemakkelijk
aan verschillende leefgebieden aanpast.
Het is de meest sluwe, maar ook de meest schuwe kat..


Er zijn inmiddels al 7 soorten panter/luipaard uitgestorven,
en momenteel zijn er nog 12 verschillende ondersoorten .

Een jachtluipaard (Cheeta) is overigens niet hetzelfde dier als een luipaard/panter.
Het kenmerkende van een jachtluipaard  is dat deze  'traansporen' 
vanuit zijn ooghoeken tot de mondhoeken heeft lopen.
Dit heeft een luipaard/panter niet.


Aan deze bh zitten nu onderdelen,
die ik nog meegebracht heb van Eline Kleinvak in 2010,
toen ik de derde prijs gewonnen had met de 
Nationale Zelfmaak Lingerie Wedstrijd..


Als prijs mocht ik toen voor € 45.-- aan materialen uitkiezen..
 En je ziet, het komt ooit van pas..




4 opmerkingen:

  1. Vind de lycra er ook mooier bij in de bh brengt dit setje mooi in balans.

    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marian,
    Wow, wat een ontzettend leuke set deze Panthera! En ook het rugdeel ziet er keurig uit, met de wat bredere sluiting zoals bij b.v. dure boutique modellen zoals La Perla.
    De voorkant vind ik heel erg mooi gedaan en je hebt dan ook zeker de juiste keuze gemaakt!
    Zelfgemaakte, praktische doosjes ook nog... Jij kon etaleuse worden en een lingerie boutique leuk indelen!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ziet er weer professioneel uit! Leuk verhaal ook om te lezen.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is een heel mooi sjiek setje geworden.
    Leuk dat het nu van pas komt je gewonnen prijs.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen