zondag 28 mei 2017

"Jinil"..


Mijn inzending voor het thema van het lingerie forum (KLIK)
van het eerste kwartaal van 2017 is eindelijk klaar...


Het thema was: "Lijnenspel" ...

We hadden in 2013  als thema al eens "Strepen" (KLIK) gehad..
En daarom bleef dit een beetje liggen bij mij,
voor mijn gevoel had ik dat dus al eens gemaakt...

Maar, toen ik vorige week een kantje zocht voor de body,
kwam ik dit gestreepte stukje stof tegen wat ik ooit eens bij
Kantje Boord gratis gekregen heb.

Het waren 2 stukken van ieder iets groter dan 1 meter, en 23 cm breed.
die ergens vanaf geknipt waren, met allemaal 'lijnen/ strepen' er op...

Dus, niet te moeilijk doen en er een setje van gemaakt.
Ook weer eens zonder padding, want dat zit toch ook wel fijn..
zeker met dit warme weer...

De cups heb ik verstevigd met iets rekkende tule,
om het 'doorzichtige" karakter te behouden.

De naam "Jinil" komt van een Zuid-Koreaanse ontwerper..
Jinil Park (KLIK)

Zij heeft een serie meubels ontworpen,
die de indruk wekken dat ze een 2-dimesionale tekening zijn..


De meubels zijn opgebouwd uit draden van staal,
En die zijn met elkaar verbonden door ze aan elkaar te lassen.

Als je het meubel ziet staan,
is het net een 2-dimensionale lijnenspel  schets...


Maar het is gewoon een echt meubelstuk...


Mijn setje heeft niet zo'n boeiend lijnenspel,
maar er is wel 'gespeeld met de lijnen,
anders kon het niet uit het lapje,
wat gelukkig 2-zijdig evenveel rekte...




3 opmerkingen:

  1. Beste Marian,
    Jou Jinil creatie vind ik mooier, geraffineerder en beslist ook meer 'aaibaar' en glad.
    Heel mooi gelukt je goochel werk om het eruit te krijgen... Dat vind ik op zich al altijd een overwinning!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really enjoyed reading this post. It actually inspired me to share with you another useful article on the subject technical drawing furniture design

    BeantwoordenVerwijderen