zondag 4 juli 2010

Mijn eerste zelfgetekende setje uit 2003


Was mijn naaikamertje voor de zoveelse x wat aan het opruimen ( anders houd ik geen plek )
Kwam ik mijn allereerste zelfgetekende lingeriesetje van de cursus "Lingerie 1" tegen.
Getekend op eigen maat in het grondpatroon, een bh met horizontale naad en een tailleslip.


En ook een string die er bij past.


Gebruikte materialen : Niet rekkende kant en Lycra.
De ondercup is verstevigd met tule en de rompdeeltjes zijn alleen van lycra.
De bh pastte toen niet helemaal perfect, door de niet rekkende kant, en het probleem wat ik altijd heb, dat de bovencup ongeveer 1 cm-tje te groot is.
Maar, hij zou draagbaar zijn, was toch niet slecht voor de 1e keer.

Het broekje was te strak aan de pijpjes ( of mijn benen te dik :) )
Dit is nadien verder uitgediept in het patroon.

De string was goed, maar ik draag niet graag een string, dan heb ik het gevoel dat ik er heel de dag aan moet "plukken" en dat is een raar gezicht toch?



Ik heb geleerd om van het schouderband ongeveer 10-12 cm af te knippen en dat aan de cup te naaien, daar komt dan het ringetje. Het ringetje valt dan net niet bovenop je schouders. Ik heb op het  lingerie forum een veel betere manier gezien, dan valt het ringetje ergens net boven het achterpandje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten